Poslomat

Zapošljavanje u eri društvenih mreža.

"Social recruitment" i lakše pronalaženje pravog posla

Uz sve zanimanje za "social recruitment" na stranim tržištima, nakon pokretanja Poslomata smo sa zanimanjem razmjenjivali iskustva s domaćim poslodavcima. Željeli smo saznati kako se kod nas koriste "društveni" alati, i ono što smo naučili planiramo primjeniti u nastavku razvoja našeg servisa.

Za početak, hrvatsko tržište rada u prosjeku ne proizvodi velik broj oglasa za posao. Čak i u ovom razdoblju, dok se polako kreće s popunjavanjem sezonskih radnih mjesta, broj poslova na "velikim" domaćim portalima varira između 300-450. Neki od poznatih servisa ovaj relativno mali broj "maskiraju" preuzimanjem oglasa za posao Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, čime se dolazi do malo impozantnije brojke od preko 2000 aktivnih oglasa. Oglase možemo svrstati u nekoliko osnovnih kategorija:

  • - Oglasi koji su objavljeni samo zato što to zakon propisuje - poslodavac je dužan oglasiti potrebu za radnim mjestom zbog zakona ili podzakonskog akta kojim je to regulirano. Slijedom toga, na molbe za posao se ne odgovara ili se automatski odbacuju, a nisu rijetke niti situacije gdje dobijete samo "bounce" poruku, jer se poslodavac niti ne trudi prečesto provjeravati svoj mail. Ovakvi slučajevi zaobilaze Poslomat zbog činjenice da tvrtke nisu obavezne oglašavati na njemu.
  • - "Hit" oglasi - bilo da se radi o poziciji koju oglašava široko poznata tvrtka koja je u očima mnogih poželjan poslodavac, ili o poziciji koja zbog prirode posla cilja na širok krug interesenata, ovakav oglas generira stotine prijava i dovodi poslodavca u situaciju da se teško nosi s priljevom kandidata.
  • - Oglasi za visokospecijalizirane pozicije - radi se o potpuno drukčijem scenariju od gore navedenog, gdje ne postoji široka ciljna grupa posloprimaca, jer se radi o pozicijama koje traže specifične kvalifikacije, iskustvo, reference, ili je po bilo kojem drugom kriteriju

Poslomat je posvećen poboljšanju procesa zapošljavanja u zadnja dva gore opisana scenarija. Često čujemo da su poslodavci nezadovoljni kvalitetom pristiglih prijava, dok se posloprimci žale na naužuran i neobjektivan proces selekcije. Gledajući sve to sa distance, zapravo nije niti čudno da klasično "online" zapošljavanje više ne zadovoljava potrebe većine korisnika. Kako bi to rekao Jonathan Campbell (inače "guru" Recruitmenta 3.0 i srodnih područja), portali za zapošljavanje su se odavno "pokvarili", tj. postali neadekvatni potrebama poslodavaca i posloprimaca.  Ovo ne znači da je industrija online zapošljavanja mrtva; naprotiv, samo se čeka da ih netko popravi.

Konkretno, uobičajeni proces objave oglasa i čekanja da se idealni kandidat prijavi je zastario. Trebate zaposlenika s kvalifikacijama koje potpuno odgovaraju vašim potrebama? Uzmite u obzir stanje hrvatskog obrazovnog sustava koji proizvodi potencijalne kandidate, stanje privrede u kojoj su takvi kandidati po mogućnosti trebali steći nekakvo radno iskustvo, i usput imajte u vidu veličinu i stanje našeg tržišta rada. Ostale faktore, poput mentaliteta, radne etike, mogućnosti relokacije, itd. nećemo niti spominjati. Mislite li doista da pravi kandidat - ili nekoliko njih - samo čeka da oglasite posao kako bi se prijavio na njega? Kolika je vjerovatnost da u dva-tri tjedna, koliki je rok trajanja tipičnog oglasa, pronađete pravog kandidata pasivno čekajući da se on javi na otvoreni oglas?

Upravo zato uvijek naglašavamo potrebu korištenja društvenih alata u procesu zapošljavanja. Taj proces u idealnoj situaciji zapravo počinje i ranije nego što definirate točan profil kandidata i objavite oglas - kroz Vaše prisustvo na LinkedIn-u, Twitteru, Facebooku, vlastitom blogu, itd. Pri tome ne mislimo na jednokratnu objavu linka za posao na Twitteru ili Facebook zidu Vaše tvrtke - ovo se odnosi na kontinuiranu komunikaciju s potencijalnim kandidatima, građenje "talent poll-a" u kojem ćete vremenom pronalaziti izuzetne kandidate. I za posloprimce vrijedi ista stvar: brojni su primjeri nezaposlenih kandidata koji su pronašli "posao iz snova" proaktivnim pristupom i komunikacijom s poslodavcima.

Kako Poslomat olakšava ovaj proces? Uz postojeće alate za komunikaciju, objavu posla i uvoz i izvoz podataka s velikih društvenih mreža, uskoro uvodimo i alate koji će omogućavati jednostavno umrežavanje poslodavaca i posloprimaca kroz obostrano praćenje aktivnosti vezanih za kvalifikacije i interese koji su vam zanimljivi. Poslodavci na ovaj način mogu na vrlo precizan način pratiti što se događa u njihovoj ciljnoj grupi potencijalnih kandidata s traženim kvalifikacijama, i otkriti čak i pasivne kandidate koji u danom momentu zapravo i ne traže posao. Posloprimci se mogu povezivati međusobno zbog razmjene iskustava, kao i pratiti sve aktivnosti poslodavaca koji su im zanimljivi po bilo kojem kriteriju. Povrh svega, u pripremi je uvođenje naprednog sustava za upravljanje prijavama (Application Tracking System ATS), koji će znatno pojednostaviti cijeli proces za obje strane. 
Ocjena 5,00, 3 glas(ova). 

Obavijesti me kada se pojavi novi komentar na ovaj post